جایزه سال هوشمندسازی

پخش فینال رویداد جایزه سال هوشمند‌سازی ایران

پخش فینال اولین دوره جایزه سال هوشمندسازی ایران که با شعار «ایده های نو برای معضلات قدیمی» و با هدف انتخاب ایده‌های نوآورانه و فناورانه بر مبنای اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و 5G برای حل چالش‌های کلان کشور شروع به کار کرد در پلتفرم روبیکا امکان‌پذیر شده است.

این رویداد که با همت فروم اینترنت اشیا ایران و با حمایت مرکز تحقیق و توسعه شرکت همراه اول تدارک دیده شده بود، به دنبال بسترسازی برای رفع معضلات کلیدی کشور، شناسایی و ارایه دقیق چالش‌های کلان اجتماعی و زیست محیطی کشور، ترویج اهمیت استفاده از راهکارهای فناورانه به ویژه مبتنی بر شبکه های ارتباطی برای حل معضلات ملی و تحریک تقاضا برای استفاده از خدمات هوشمندسازی در اجرای پروژه های بزرگ در سطح کلان کشور بود.

بعد از فراخوان این جایزه، بیش از ۸۰ شرکت در مرحله اول این رقابت ثبت نام کردند که پس از ارزیابی، ۳۶ طرح منتخب به مرحله نیمه نهایی و نهایتا ۱۱ طرح به مرحله فینال رسید. کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، مراقبت‌های بهداشتی-درمانی بهینه در زمان کرونا، بهینه سازی توزیع محصولات کشاورزی، کاهش معضل کمبود منابع آبی، کاهش خسارات تصادفات جاده‌ای، مبارزه با قاچاق کالا، مدیریت و کنترل ترافیک کلان‌شهرها، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) و کاهش هزینه نهاده‌های تولید در کشاورزی چالش‌ها و محور‌های ده‌گانه در نظر گرفته شده برای شرکت در جایزه سال هوشمندسازی بود.

همراه اول با در نظر گرفتن بودجه 10 میلیارد تومانی برای این رویداد، پس از برگزاری رویداد فینال، با عقد قرارداد با تیم‌های برگزیده در کنار آن‌ها برای توسعه محصول ارائه شده قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان می توانند این رویداد را از طریق نشانی https://go.rubika.ir/hoshmandsazi مشاهده کنند.

معرفی

ما بسیار خوش شانس هستیم که در دوره ای زندگی می کنیم که انبوهی ازفناوری‌های جدید نه تنها از خیال‌انگیز بودن به واقعیت و کاربرد بدل شده‌اند، بلکه ابزار قدرتمندی را برای پیشرفتی سریع به سوی دنیایی مدرن در اختیار ما قرار داده‌اند. امروزه ما با بکارگیری نسل‌های جدید فناوری‌های ارتباطی مانند 5G، توانایی اتصال افراد و ماشین‌ها را داریم، دنیای فیزیکی و سایبری را با اینترنت اشیا (IoT) به یکدیگر پیوند زده‌ایم و در عین حال داده‌های انبوه را جمع‌آوری کرده و با هوش مصنوعی (AI) به آن‌ها معنا می‌بخشیم. این تحولات مهیج فناورانه در حال بازتعریف نحوه زندگی، کار و تعاملات ما در دنیای نوین است. در واقع، خیال پردازان بزرگ عصر ما، سعی بر این دارند تا با بکارگیری این فناوری‌ها به عنوان ابزاری جادویی و توانمند در راستای ایجاد تأثیر مثبت اجتماعی و زیست محیطی حرکت کنند و زندگی بهتر و آینده‌ای امیدوارکننده‌تر را برای همه‌ی ساکنان این کره‌خاکی رقم بزنند.

با الهام از این روند شوق‌انگیز و جذاب، ما در فروم اینترنت اشیاء ایران در تلاشیم تا با بکارگیری ابزارهای فناورانه‌ و در کنار اتکاء به خلاقیت و نوآوری جوانان ایرانی راهکارهایی را برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور بیابیم. ما اینجا هستیم تا با ایده های نو برای معضلات قدیمی فاصله بین رویاها و واقعیت را برای حل این مشکلات و معضلات قدیمی پیرامون خود با کمک فناوری‌های نوین پر کنیم. بنابراین اگر شما نور را می‌بینید، اگر یک ایده درخشان دارید و یا چشم‌انداز ایجاد یک محصول یا خدمت که توانایی بهره‌مند کردن همه مردم، حل چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور و در نهایت کمک به ایجاد ایرانی بهتر و جدید را دارد، ما اینجا هستیم تا به کمک هم بر پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها در این مسیر جذاب فائق آییم.

بیایید دست به دست هم بدهیم، ایده‌ها را به اشتراک بگذاریم، با بال‌های خلاقیت و نوآوری و به کمک فناوری به پرواز درآییم و آینده‌ای روشن‌تر و بهتر را برای همه فرزندان این سرزمین کهن رقم بزنیم چرا هر یک از ما قدرت ایجاد تغییر را داریم.

اهداف

1- بسترسازی برای رفع معضلات کلیدی کشور در دولت آینده

2- شناسایی و ارایه دقیق چالش‌های کلان اجتماعی و زیست‌محیطی کشور با ارایه جزییات در هر بخش در راستای شناخت درست نیاز و ارایه راهکار متناسب برای مرتفع کردن نیاز

3- گسترش شبکه میان تمام بازیگران اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT)  برای حل چالش‌ها و اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح کلان کشور

4- جهت‌دهی مناسب به برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اپراتورها و شرکت‌های بزرگ صنعتی در راستای ارتقای ظرفیت‌های فناورانه کشور و بهره‌گیری از توان داخل برای حل معضلات و چالش‌ها

5- ایجاد یک فرآیند مدون و نتیجه­ محور برای شناسایی راهکارهای فناورانه و نوآور برتر در راستای حل چالش‌ها

6- پیدا کردن راهکار نوآور و فناورانه نهایی، دقیق و مقیاس­پذیر برای حل چالش‌های کلان اجتماعی و زیست‌محیطی

برگزار کنندگان

 

حامیان

حمید بهروزی

حمید بهروزی

قائم مقام مدیرعامل شرکت همراه اول
مهدی محمدی

مهدی محمدی

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری
مهدی روحانی نژاد

مهدی روحانی نژاد

مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران
محمدرضا کشاورزی

محمدرضا کشاورزی

معاون راهبرد شرکت همراه اول
مرتضی طاهری بخش

مرتضی طاهری بخش

معاون فنی و توسعه شبکه شرکت همراه اول
وحید شاهمنصوری

وحید شاهمنصوری

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول

چالش ها و محورها

1- کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها

2- مراقبت‌های بهداشتی درمانی بهینه در زمان کرونا

3- بهینه‌سازی توزیع محصولات کشاورزی

4- کاهش معضل کمبود منابع آبی

5- کاهش خسارات تصادفات جاده‌ای

6- مبارزه با قاچاق

7- مدیریت و کنترل ترافیک کلان‌ شهرها

8- مدیریت مصرف سوخت

9- مدیریت مصرف انرژی (برق – گاز)

10- کاهش هزینه نهاده‌های تولید در کشاورزی

ثبت نام

  • علاقه مندان به شرکت در رویداد جایزه سال هوشمندسازی، ابتدا باید یکی از 10 حوزه مدنظر در رویداد امسال را که در بخش حوزه‌های رویداد آورده شده است، برای ارایه راهکارها انتخاب کنند و با پر کردن فرم مربوطه (در بخش ثبت نام) آمادگی خودشان را اعلام کنند.

برگزاری رویدادهای تخصصی (Reverse Pitch)

  • براساس میزان علاقه مندی شرکت کنندگان به حوزه های ۱۰گانه رویداد امسال و در راستای معرفی چالش‌ها و نیازها و الویت‌های آن‌ها با جزییات کامل و دقیق، رویدادهای تخصصی با رویکرد Reverse pitch بصورت مجازی (آنلاین) و با حضور مدیران ارشد از سازمان های مرتبط با حوزه‌های منتخب رویداد برگزار می‌شود.
  • شرکت کنندگان در رویداد ضروری است با شرکت در این رویدادها نسبت به ابعاد چالش ها و معضلات ملی شناخت دقیقتری حاصل نمایند. بدیهی است ارزیابی ایده ها و راهکارهای پیشنهادی براساس نیازمندی های اعلامی در این رویدادها انجام خواهد شد.

 

ارسال نهایی پروپوزال‌ها

  • شرکت کنندگان در رویداد تا زمان اعلام شده توسط کمیته علمی (در بخش زمانبندی رویداد) مهلت دارند تا پروپوزال اولیه خود را تکمیل و ارسال نمایند.

ارزیابی اولیه پروپوزال‌ها و تعیین طرح‌های برگزیده در دوره اول

  • در سطح اول ارزیابی، ابتدا پروپوزال‌های دریافتی توسط هیأت داوران در پنل‌های ارزیابی تخصصی ذیل کمیته علمی بررسی خواهند شد. هیأت داوران در پنل ارزیابی تخصصی به اندازه کافی متنوع است تا بتواند فنآوری‌های بکار گرفته شده و رویکردهای مختلف تیم‌ها را در طول رقابت و ارایه راهکار کاملاً منصفانه ارزیابی کند. از طرف دیگر طرح پروپوزال حتما باید بیانگر شاکله اصلی راهکار، مراحل توسعه آن، توانایی‌های تیم ارایه‌دهنده راهکار و نحوه برآورده کردن هدف تعیین شده در رویداد در حل چالش مورد نظر باشد.

مرحله نیمه‌نهایی و تعیین راهکارهای نهایی

  • در این مرحله، تیم‌های برگزیده شده در سطح اول راهکارهای خود را در مرحله نیمه نهایی ارایه خواهند کرد. این مرحله شامل ارایه توانمندی راهکار ارایه شده برای حل چالش تحت شرایط واقع‌بینانه است.

برگزاری مرحله نهایی و اعلام راهکارهای منتخب

  • پس از برگزاری ارزیابی در مرحله نیمه‌نهایی، تیم‌های برگزیده وارد مرحله نهایی ارزیابی می‌شوند. در این مرحله، تیم‌های فینالیست قابلیت راهکار خود را تحت چندین سناریو آزمایشی طراحی شده توسط هیأت داوران نشان می‌دهند. در نهایت و پس از برگزاری مرحله نهایی ارزیابی، راهکارهای منتخب اعلام شده و جایزه نهایی رویداد به آن‌ها اعطا می‌شود.

زمانبندی

برنامه زمان‌بندی اولین رویداد جایزه سال هوشمندسازی (ایده‌های نو برای معضلات قدیمی)

 ردیف

شرح

 تاریخ

1 شروع فرآیند پیش ثبت نام در وبسایت رویداد  20 تیر 1400
2 برگزاری رویدادهای Reverse Pitch در حوزه‌های منتخب  25 مرداد تا 12 شهریور  1400
3 پایان مهلت دریافت پروپوزال در حوزه‌های منتخب  15 شهریور 1400
4 ارزیابی اولیه پروپوزال‌ها و اعلام پروپوزال‌های منتخب  تا پایان شهریور 1400
5 برگزاری مرحله نیمه نهایی (انتخاب راهکارهای فینالیست)  تا پایان مهر 1400
6 برگزاری مرحله نهایی ارزیابی برای انتخاب راهکارهای منتخب رویداد  تا پایان آبان 1400

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

دبیرخانه رویداد: 88513810-021

علاقه‌مندان به شرکت در رویداد جایزه سال هوشمندسازی ضروری است مدنظر داشته باشند که طرح های ارسالی با درنظر گرفتن معیارهای زیر ارزیابی خواهند شد:

  • بکارگیری فناوری‌های نوین

از آنجاییکه هدف اصلی رویداد بکارگیری فناوری‌های نوین در راستای حل چالش‌های ملی است، بنابراین لازم است که از فناوری‌های نوظهور (5G، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی) در توسعه راهکار استفاده شود و در غیر این صورت راهکار ارائه شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

 

  • استفاده از مزایای نسبی و رقابتی اپراتورهای مخابراتی

راهکارهایی که حداکثر استفاده را از امکانات اپراتورهای مخابراتی (به عنوان مثال شبکه ارتباطی، زیرساخت ذخیره‌سازی و پردازش ابری، پلتفرم اینترنت اشیا و …) داشته باشند، دارای اولویت بالاتری خواهند بود.

 

  • دارابودن قابلیت تکرار و مقیاس­پذیری

راهکار ارایه شده توانایی تکرارپذیری را داشته‌باشد و بتوان آن را در هر مکان و زمانی که مرتبط با چالش مطرح شده است، بکار گرفت و از نتایج آن بهره‌مند شد. همچنین راهکار باید به گونه‌ای توسعه یابد که توسعه ‌آن در مقیاس وسیع برای حل چالش مرتبط به آسانی امکان‌پذیر باشد.

 

  • راهکار پیشنهاد شده توسط شتابدهنده‌ها و مرکز نوآوری

راهکارهای ارایه شده توسط تیم های استارتاپی که فرآیند رسیدن به بلوغ این راهکارها قبلاً در شتاب‌دهنده و یا مرکز نوآوری طی شده است و با ارائه شواهد و دلایل کافی این بلوغ برای هیأت داوران قابل ارزیابی و اثبات باشد، هنگام ارزیابی راهکار به عنوان یک پارامتر مثبت موثر در نظر گرفته خواهد شد. بدیهی است صرف معرفی راهکار یک استارتاپ توسط شتاب‌دهنده و یا مرکز نوآوری در مقایسه با راهکار ارایه شده توسط شرکت‌های تجاری بالغ و غیراستارتاپی مزیت رقابتی خاصی برای شرکت‌کنندگان ایجاد نخواهد کرد.

 

  • دارا بودن مدل‌های تجاری (B2C یا B2B و یا توامان این دو)

اگر راهکاری ارائه شود که بتواند بخشی از درآمد را از مشتری حقیقی نهایی (B2C) و یا شرکت‌های تجاری مرتبط به حوزه راهکار (B2B) و یا به صورت توامان از هر دو کسب کند، یعنی اینکه مدل کسب و کار راهکار برای کسب درآمد تنها متکی به استفاده از بودجه شرکت‌های دولتی نباشد (در واقع مدل کسب‌ و کار صرفا مدل B2G نباشد)؛ این مهم در هنگام ارزیابی به عنوان یک پارامتر مثبت موثر در نظر گرفته خواهد شد.

 

پس از ارزیابی اولیه طرح پیشنهادی شرکت کنندگان در رویداد و انتخاب برای حضور در مراحل بعدی، از منتخبین مستندات تکمیلی برای طرح پیشنهادی شان دریافت خواهد شد که باید دارای ویژگی های زیر باشند:

 

  • ارایه کامل و با جزییات نحوه توسعه راهکار

یعنی تمام فرآیند رسیدن از ایده تا محصولی که به عنوان راهکار نهایی ارائه‌شده است، به طور شفاف مشخص باشد. پس لازم است که جزییات هر مرحله‌ی توسعه راهکار و همچنین نحوه عملکرد کلی راهکار برای حل چالش به صورت مدون و کامل توضیح داده شود. تعیین موارد هزینه ای و پیش بینی هزینه پیاده سازی راهکار پیشنهادی از جمله موارد مهم در این موضوع می باشد.

 

  • مزایای کارکردی واضح و قابل اندازه‌گیری

یعنی اینکه با ارائه پارامترهای قابل ارزیابی نشان داده شود که راهکار ارائه ‌شده چگونه می‌تواند چالش مطرح شده را حل کند. بنابراین لازم است تا با تعریف شاخص‌های عملکردی متناسب و قابل ارزیابی برای داوران، عملکرد راهکار برای حل چالش بر مبنای این شاخص‌های عملکردی توضیح داده شده و مزایای کارکردی استفاده از راهکار مشخص باشد.

یکی از بخش های مهم رویداد ملی جایزه سال هوشمندسازی، برگزاری رویدادهای تخصصی (بصورت مجازی) است که در آن جلسات مسوولین و مدیران ارشد هرکدام از حوزه های دهگانه رویداد امسال، که مورد اقبال شرکت کنندگان قرار می گیرد، به بیان جزییات و ابعاد مختلف معضل ملی خواهند پرداخت.

حضور فعالانه در این رویدادهای Reverse Pitch به ثبت نام کنندگان توصیه می شود. چرا که نمایندگان دستگاه های ملی حاضر در این رویدادها در کارگروه های تخصصی ارزیابی حضور خواهند داشت و بدیهی است که ارزیابی طرح های پیشنهادی براساس مباحث مطرح در این جلسات تخصصی انجام خواهد شد.

به تدریج زمان برگزاری رویدادهای تخصصی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

رویداد تخصصی مقدماتی در حوزه “مدیریت و کنترل ترافیک کلان شهرها” 

رویداد تخصصی مقدماتی در حوزه “مدیریت مصرف انرژی”

راهنمای ثبت نام

زمان ثبت نام علاقمندان به اتمام رسیده است!

هیأت داوران رویداد جایزه سال هوشمندسازی بر اساس اطلاعات مندرج در فرم های ثبت نام کنندگان طرح ها و ایده های نوآورانه را داوری کرده و در صورت نیاز جلسات داوری و مصاحبه جهت بیان بهتر ویژگی های ایده با هماهنگی قبلی برگزار خواهد گردید.

فرم ثبت نام


بازتاب اخبار

پخش فینال رویداد جایزه سال هوشمند‌سازی ایران

پخش فینال جایزه سال هوشمندسازی ایران از پلتفرم روبیکا

برگزاری فینال رویداد جایزه سال هوشمندسازی ایران

اعلام نتایج مرحله اول ارزیابی جایزه سال هوشمندسازی

اعلام نتایج مرحله اول ارزیابی جایزه سال هوشمندسازی

اعلام نتایج مرحله اول ارزیابی جایزه سال هوشمندسازی

اعلام نتایج مرحله اول ارزیابی جایزه سال هوشمندسازی

همراه اول به دنبال حل معضلات کلان کشور با رویکردهای فناورانه

حل معضل آلودگی هوا و کمبود انرژی در اولویت رویداد هوشمندسازی

همراه اول مسابقه هوشمندسازی با بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برگزار می‌کند

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول جایزه سال هوشمندسازی برگزار می‌کند

همراه اول 10 میلیارد تومان به حمایت از ایده‌های برتر هوشمندسازی اختصاص خواهد داد

گزارش تصویری سیتنا از نشست خبری جایزه سال هوشمندسازی با حمایت همراه اول

یافتن راهکار‌هایی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی در رویداد جایزه سال هوشمندسازی

همراه اول به دنبال حل معضلات کلان کشور با رویکردهای فناورانه

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول رویداد جایزه سال هوشمندسازی را برگزار می‌کند

۱۵ شهریور آخرین زمان معرفی طرح‌ها به رویداد جایزه سال هوشمندسازی

هوشمندسازی در اولویت برنامه‌های تحقیق و توسعه همراه اول

هوشمندسازي در اولويت برنامه‌هاي تحقيق و توسعه همراه اول

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

اولویت برنامه‌های تحقیق و توسعه همراه اول هوشمندسازی است

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

هوشمندسازی در اولویت برنامه‌های تحقیق و توسعه همراه اول

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

هوشمندسازی در اولویت برنامه‌های تحقیق و توسعه همراه اول

اعلام فرصت هاي هوشمندسازي مديريت مصرف برق از سوي شركت توانير در رويداد جايزه سال هوشمندسازي

اعلام فرصت های هوشمندسازی مدیریت مصرف برق از سوی شرکت توانیر در رویداد جایزه سال هوشمندسازی

هوشمندسازی به یاری چالش‌های شهری می‌آید؛ تجاری‌سازی ایده‌ها

حمایت همراه اول از بکارگیری ایده های نو برای حل معضلات قدیمی کشور

حمایت همراه اول از بکارگیری ایده های نو برای حل معضلات قدیمی کشور

حمایت همراه اول از بکارگیری ایده های نو برای حل معضلات قدیمی کشور

حمایت همراه اول از بکارگیری ایده‌های نو برای حل معضلات قدیمی کشور

حمایت همراه اول از بکارگیری ایده های نو برای حل معضلات قدیمی کشور

حمايت همراه اول از به‌كارگيري ايده‌هاي نو براي حل معضلات قديمي كشور

برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت همراه اول

ایده‌های نو فرآیند هوشمندسازی در کشور را شتاب می‌دهد

فراخوان دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای شرکت در رویداد جایزه سال هوشمندسازی

رویداد جایزه سال هوشمندسازی برگزار می شود

برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت همراه اول

برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی

برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت همراه اول

برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت همراه اول

 

شبکه های اجتماعی

سوال: آیا با صرف داشتن ایده می‌توان در رویداد شرکت کرد؟

پاسخ: طبیعتا در برگزاری رویداد ملی جایزه سال هوشمندسازی تخصیص حداقل یک میلیارد تومان حمایت مالی برای ارایه صرفا یک ایده مدنظر نیست. بلکه پیشنهاد استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان باید به گونه ای باشد که نشان دهنده ابعاد مختلف راه حل فناورانه نوین از ایده تا ویژگی های آن، نحوه پیاده سازی، هزینه های مدنظر، تیم و … باشد. لذا در پاسخ می شود گفت که جایزه این رویداد به یک راهکار اعطاء می شود که بتواند به حل معضلات در حوزه‌های معرفی شده کمک کند.

 

سوال: آیا یک فرد یا گروهی از افراد با ماهیت حقیقی به تنهایی می‌توانند در رویداد شرکت کند؟

پاسخ: جایزه رویداد در واقع یک کمک مالی خواهد بود که در ازای امضای یک قرارداد مدون و در راستای توسعه محصول با کیفیت نهایی (متناسب با پروپوزال ارسالی تایید شده و منتخب) به تیم ارائه دهنده پیشنهاد اعطا می‌شود. در همین راستا نیز تضامین مالی و حقوقی کافی از ارائه دهنده راهکار در راستای تضمین ارائه محصول نهایی بر مبنای طرح پروپوزال گرفته می‌شود. بنابراین عملا برای برگرفتن تعهد تضامین مذکور لازم است که شرکت‌کنندگان با ماهیت حقوقی باشند. اگر افرادی با ماهیت حقیقی بخواهند در این رویداد شرکت کنند لازم است تا نهادی حقوقی (مانند دانشگاه، یک شرکت صنعتی و یا …) را به عنوان شریکی برای بر عهده گرفتن تضامین در کنار خود داشته باشند.

 

سوال: چگونه در رویداد ثبت‌نام کنیم؟

پاسخ: اگر راهکار مد نظر شما در برای حل چالش در ده حوزه مطرح شده توسط رویداد قرار می‌گیرد، با پر کردن فرم پیش ثبت‌نام می‌توانید در این رویداد ثبت نام کنید.

 

سوال: طرح پروپوزال ارسالی باید شامل چه ویژگی‌هایی باشد؟

پاسخ: طرح پروپوزال حتما باید بیانگر شاکله اصلی راهکار، مراحل توسعه آن، توانایی‌های تیم ارایه¬دهنده راهکار و نحوه برآورده کردن هدف تعیین شده در رویداد در حل چالش مورد نظر باشد.

 

سوال: فرآیند داوری شامل چه مراحلی است؟

پاسخ: پس از ارسال پروپوزال توسط شرکت کنندگان، کمیته علمی رویداد در مرحله اول راهکارهای معرفی شده متقاضیان را بررسی کرده و راهکارهای منتخب را برای حضور در مراحل بعد (مرحله نیمه نهایی و نهایی) انتخاب می‌کند. در مرحله نیمه‌نهایی توانمندی راهکارها برای حل چالش تحت شرایط واقع‌بینانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و راهکارهای فینالیست مشخص خواهند شد. در مرحله نهایی قابلیت‌های راهکارهای فینالیست تحت چندین سناریو آزمایشی طراحی شده توسط هیأت داوران ارزیابی شده و راهکارهای برنده مشخص می‌شوند.

 

سوال: مرجع ارزیابی راهکارها کیست؟

پاسخ: هیأت داوران در کارگروه‌های ارزیابی تخصصی یگانه مرجع برای ارزیابی راهکارها و انتخاب راهکارهای برگزیده است.

 

سوال: برای هرکدام از حوزه های ۱۰گانه جایزه امسال، چه تعداد راه حل منتخب خواهند شد؟

پاسخ: یک راه حل در نهایت انتخاب خواهد شد.

 

سوال: آیا ممکن است برای تعدادی از حوزه های ۱۰گانه جایزه امسال، در نهایت راه حلی منتخب نشود؟

پاسخ: بله. ممکن است هیات داوران هیچ کدام از راه حل های پیشنهادی را حایز صلاحیت دریافت مبلغ جایزه تشخیص ندهد. البته، تعدادی از تیم های شایسته برای شرکت در لیگ اینترنت اشیاء ایران معرفی خواهند شد.

 

سوال: مبلغ جایزه برای هرکدام از راه حل های منتخب چقدر خواهد بود؟

پاسخ: با توجه به ۱۰ حوزه مدنظر برای رویداد امسال و بودجه ۱۰میلیارد تومانی برای جایزه امسال، برای هرکدام از راه حل های منتخب در هریک از حوزه‌های تعیین شده حداقل یک میلیارد تومان جایزه و حمایت مادی اعطاء خواهد شد. البته چون ممکن است در تعدادی از حوزه های ۱۰گانه جایزه امسال، راه حل منتخبی اعلام نشود، لذا این بودجه ۱۰میلیارد تومانی بین راه حل های منتخب تقسیم خواهد شد. لذا پروپوزال های ارسالی می تواند بودجه بیشتر از یک میلیارد تومان داشته باشد.