اعلام فرصت های هوشمندسازی مدیریت ترافیک کلان شهرها

در اولین جلسه Reverse Pitch رویداد جایزه سال هوشمندسازی

 

اعلام فرصت های هوشمندسازی مدیریت ترافیک کلان شهرها

با حضور مدیران شرکت کنترل ترافیک تهران

 

افزایش ترافیک در کلانشهرها به ویژه تهران همیشه دغدغه مسئولین امر بوده است و با گذشت سالیان متوالی به یک معضل ملی بدل شده است که علاوه بر تأثیرات مخرب زیست محیطی و اجتماعی، خسارات اقتصادی هم در سطح ملی به دنبال دارد. در این راستا، تلاش برای مدیریت و کنترل این معضل ملی یکی از محورهای رویداد جایزه سال هوشمندسازی قرار داده شده است.

دبیرخانه برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی و در اولین گام از برگزاری جلسات تخصصی این رویداد، رویداد تخصصی مقدماتی حوزه “مدیریت و کنترل ترافیک کلان شهرها“ را با رویکرد Reverse Pitch و به صورت مجازی (آنلاین) روز دوشنبه 25 مرداد برگزار کرد.

این رویداد با حضور مدیران ارشد شرکت کنترل ترافیک تهران و با استقبال ثبت ­نام­ کنندگان در حوزه “مدیریت و کنترل ترافیک کلان شهرها“ و سایر علاقمندان به این حوزه و با هدف شناخت دقیقتر ابعاد مختلف این چالش ملی و آشنایی با اولویت­ها و بیان جزییات آن برگزار گردید.

در این رویداد، آقایان مهندس جدی ثانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران، مهندس مقصودلو عضو هیات مدیره و مهندس صفایی مشاور این شرکت به ارایه دغدغه ­ها، نیازمندی ها و نقطه نظرات خود در مورد چالش­های مطرح در این حوزه پرداختند.

 

با توجه به ارایه انجام شده از سوی شرکت کنترل ترافیک تهران، می توان چالش­های پیش روی این حوزه را در چهار بخش طبقه ­بندی کرد.

– بهبود محیط زیست شهری با رویکرد تجهیزات هوشمند ترافیکی شامل: مکانیزاسیون طرح اصلی، مکانیزاسین طرح کاهش آلودگی

– افزایش ایمنی و بهره­وری معابر با بکارگیری سامانه های نظارت تصویری، ثبت تخلف و تردد شامل: سامانه­ های نظارت تصویری (CCTV)، دوربین ­های ثبت تخلف (سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، مسیرهای ویژه، لاین اضطرار و خودرو سنگین)، دوربین­ های ترددشمار مبادی ورودی و خروجی شهر تهران

– روان­سازی، افزایش ایمنی و مناسب­ سازی عبور و مرور عابرین پیاده شامل: چراغ ­های راهنمایی عابر پیاده، تابلوهای زمان باقیمانده در تقاطعات و نیز آلارم صوتی جهت استفاده نابینایان

– روان سازی عبور و مرور  وسایط نقلیه خودرویی شامل: هوشمندسازی تقاطعات، چراغه­ای راهنمایی برنامه­ پذیر، چراغ ­های راهنمایی چشمک زن سولار و برقی، تابلوهای متغیر خبری و تلویزیون ­های شهری

 

همچنین از جمله مباحث مطرح شده در این رویداد ارتباط خودرو با خودرو بود که با استفاده از فناوری­ های نوین در حوزه ارتباطات هوشمندانه (Intelligent Connectivity) یعنی IoT، 5G و AI میسر خواهد شد.

پس از ارایه نیازهای فناورانه شرکت کنترل ترافیک تهران، بخش انتهایی رویداد به پرسش و پاسخ مابین ثبت نام کنندگان در بخش مدیریت و کنترل ترافیک رویداد جایزه سال هوشمندسازی و مدیران این شرکت اختصاص پیدا کرد.

علاقه مندان به شرکت در بخش مدیریت و کنترل ترافیک رویداد جایزه سال هوشمندسازی می توانند پس از تکمیل فرم ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی رویداد به نشانی www.iraniotforum.org، گزارش کامل این جلسه را دریافت نمایند. مهلت ثبت نام و ارسال پروپوزال های اولیه جهت شرکت در این رویداد ۱۵شهریورماه می باشد.