مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران: هنوز به پول نیاز نداریم!

 

مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران:

به پول نیاز نداریم!!!

نباید در این زمان منتظر ورود سرمایه گذار باشیم چون در IoT تقاضا هنوز زیاد نیست. سال 99-98 که اینترنت اشیاء گسترش می یابد، تقاضا زیاد خواهد شد. سرمایه گذار خارجی هم به خاطر مسایل سیاسی و هم اینکه تکنولوژی در مرحله نوزادی است و به مرحله رشد نرسیده ریسک هایی دارد. از آن طرف واقعیت این است که ما هم به پول نیاز نداریم، چون هنوز پروژه ها وسیع نیست.

مهدی روحانی نژاد در بخشی از گفتگویی که در کتاب سال اینترنت اشیاء منتشر شد، تاکید کرد:  بحث سرمایه خارجی الان مهم نیست و درحال حاضر در مرحله فوندانسیون آن، دانش مهم است. اما واقعیت این است که هنوز به آن مرحله نرسیدیم. همین الان در استارتاپ‌هایی مثل اسنپ و تپسی که از نمونه خارجی کپی شده است، در مرحله کپی نیازی به سرمایه‌گذار نداشته‌اند اما الان که باید روزانه یک میلیون درخواست را پاسخ بدهد به سرمایه نیاز داشته است. الان موارد استفاده اینترنت اشیاء مشخص است و کتاب شده است. وقتی هنوز کلی موارد مختلف وجود دارد که بیزینس مدل آنها هم مشخص است و فقط بهره‌بردار باید از آن استفاده کند،

در این گفتگو علاوه بر گزارشی موجز از فعالیت های فروم در سال 1396، در خصوص دوره بلوغ IoT، متولی آن در ایران و بسیاری موارد دیگر پرسش و پاسخ شده است که در صورت علاقمندی می توانید متن کامل این گفتگو را در کتاب سال اینتنرنت اشیاء بخوانید….