همکاری اپراتور e& و شرکت E-Space برای استفاده از سیستم مبتنی بر ماهواره در اکوسیستم دیجیتال و IoT

اپراتور دیجیتال e& و شرکت E-Space، (یک شرکت فضایی جهانی با تمرکز بر پل زدن (bridging) زمین و فضا) به وسیله پایدارترین شبکه Low Earth Orbit  (LEO) در جهان، در مارس 2023 اعلام کردند که قصد دارند راه حل‌های پیشرفته جهانی IoT ، Smart-IoT و تحول دیجیتال را توسعه دهند.

این همکاری به دنبال حداکثر رساندن ارزش کاربر نهایی حاصل از اتصال هوشمند بدون مرز و راه حل‌های دیجیتالی در برنامه‌های کاربردی زمینی، دریایی و هوایی است.  این همکاری بر توسعه خلاق راه حل‌های دیجیتال و cloud-native digital با هوش مصنوعی مبتنی بر لبه (Edge AI) خواهد بود. این دو سازمان با استفاده از زیرساخت‌های زمینی e& و سیستم پیشرفته فضایی E-Space، از جمله شبکه جهانی LEO و قابلیت‌های منحصر به فرد آن، مدل‌های تجاری جدید قدرتمندی را برای ارتقاء برنامه‌های IoT و تحول دیجیتال دولت‌ها و شرکت‌های در مقیاس بزرگ در سراسر جهان ایجاد می‌کنند.

واحد بین المللی e&، (e& International) اشاره کرده است که ارتباطات از راه دور و فناوری فضایی هم افزایی طبیعی دارند و فرصت‌های عظیمی از اینترنت ماهواره‌ای گرفته تا سنسورهای مبتنی بر فضا‌ را برای شرکت‌های Telco فراهم می‌کنند تا دسترسی و توانایی‌های خود را گسترش دهند. e& به دنبال شکوفایی پتانسیل انقلابی خود در نحوه اتصال، برقراری ارتباط و جمع‌آوری داده‌ها از فضا می‌باشد.

همچنین با وجود زیرساخت‌های پیشرفته و سیستم فضایی نسل بعدی بهینه‌سازی شده با Edge AI شرکت E-Space، یک بستر چند فناوری ارائه خواهد شد که مشتریان را قادر می‌سازد تا از یک سبک زندگی دیجیتالی کارآمدتر بهره‌مند گردند. این دو شریک اطمینان دارند که می توانند از تخصص ترکیبی خود برای ایجاد تجربیات IOT دیجیتال جهانی یکپارچه استفاده کرده تا به مشتریان کمک کنند که برنامه‌های تحول دیجیتالی خود را پیش ببرند.

همچنین این همکاری به توسعه مشترک موارد جهانی استفاده از IoT می‌انجامد که این امکان را برای ایجاد جریان‌های جدید درآمدی به ویژه در ردیابی جهانی و کشاورزی با استفاده از یک اکوسیستم ماهواره‌ای بهینه خواهد داشت. مشاغل و حوزه‌های مرتبط با IoT و محصولات دیجیتال می‌تواند بیشتر گسترش یابد تا بتواند محصولات را در محیط‌های زمین، دریا و هوا، در هر نقطه و در هر زمان و  با افزایش سرعت از کیلوبیت در ثانیه (KBPs) به مگابیت در ثانیه (MBP) فعال کند.

انتظار می‌رود این همکاری اتصال مستقیم داده‌های مشتریان e& به مراکز داده خصوصی بدون دخالت در ترافیک تجاری با استفاده از ارتباطات مبتنی بر peer-to-peer (و همچنین برای پرداختن به سیاست‌ها و مقررات حفاظت از امنیت و داده‌ها در سراسر جهان) تسهیل کند. هر دو طرف به طور مشترک در صدد هستند تا راه حل‌های IoT و دیجیتال بر اساس هوش مصنوعی را در همه جا توسعه دهند تا تصمیمات هوشمندانه در سطح سیستم را فعال نموده و اقدامات خودکار را به سطحی فراتر از IoT سنتی انجام دهند.

 

پویا ذکری‌اصفهانی